Introduction

  • 2021-04-30

در طول یک سال گذشته بنیاد مطالعات شتاب (ASF) و شرکای پیش بینی کننده آن ، آینده مجازی و سه بعدی شبکه جهانی وب را در یک پروژه دوراندیشی عمومی از صنعت اول از نوع خود ، نقشه راه متاور (MVR) مورد بررسی قرار داده اند. وادما از اصطلاح Metaverse به روشی استفاده می کنیم که شامل سکه نیل استفنسون در رمان علمی علمی سایبرپانک ، Snow Crash است که آینده ای را که به طور گسترده توسط فن آوری های مجازی و سه بعدی تغییر یافته است ، پیش بینی می کند.

MVR دارای افق پیش بینی "نزدیک مدت" ده سال (تا 2017) ، افق حدس و گمان "بلند مدت" بیست سال (تا 2025) و یک منشور برای کشف شاخص های اولیه تحولات مهم در پیش رو است. به دنبال دیدگاه های متنوع ، روند ما شامل یک اجلاس نقشه راه متاور دعوت شده ، نظرسنجی های عمومی و متخصص ، چند کارگاه و میزگرد در کنفرانس های اصلی ایالات متحده ، جلسات اجتماعی و ویکی عمومی بود. بسیاری از افراد مفید از IT ، دنیای مجازی ، جوامع حرفه ای ، دانشگاهی ، آینده نگر و غیرقانونی ایده هایی را به MVR کمک می کردند.

در نسخه افتتاحیه خود ، MVR بر تعریف و کاوش این فضای مهم اجتماعی جدید تمرکز دارد. در نسخه های آینده انتظار داریم جدول زمانی توسعه یافته در صنعت را برای توسعه فناوری متاور اضافه کنیم. بودجه افتتاحیه MVR ما تقریباً 100K دلار بود که توسط حامیان مالی سخاوتمندانه ما پرداخت می شد. با منابع ارائه شده ما تلاش کردیم تا حد ممکن چند ملیتی و فراگیر باشد.

MVR شامل دو سند است ، هر دو در MetaverseroadMap. org موجود است: 1) مجموعه 75 صفحه ای از ورودی های MVR ، خلاصه بینش های کلیدی در 19 دسته دوقلو ، و 2) این نمای کلی MVR (22 صفحه + ضمیمه) که همه آنها را سنتز می کند.، از ورودی ها به یک سری روایت ها برای توضیح ویژگی های مهم تغییر و فرصت در پیش رو.

اگر از این گزارش قدردانی می کنید ، ما از شما دعوت می کنیم تا در بازخورد ، تلاش داوطلبانه و کمک مالی اندک به ASF ، غیرانتفاعی در پشت MVR به ما کمک کنید. در این روزهای ابتدایی متاور ، حمایت مالی مالی به ویژه برای بهبود کیفیت نقشه های راه آینده مفید است. سوال؟برای ما به آدرس رده [email protected] org ایمیل کنید.

قانون مور: دو برابر شدن قدرت محاسبات واقعی از زمان تولد محاسبات مدرن ، به طور متوسط هر 2. 3 سال یکبار رخ داده است. قانون مور یکی از چندین روند فعال برای توسعه متاور است.

تعریف متاور

متاورس مفهومی پیچیده است. در سال‌های اخیر، این اصطلاح فراتر از دیدگاه استفنسون در سال 1992 از یک دنیای مجازی سه بعدی فراگیر رشد کرده است و شامل جنبه‌هایی از اشیاء، بازیگران، رابط‌ها و شبکه‌های دنیای فیزیکی است که محیط‌های مجازی را می‌سازند و با آن‌ها تعامل دارند. ما تعاریف متعددی را در واژه نامه (بخش 20) ورودی های MVR جمع آوری کرده ایم. در اینجا یکی از مواردی است که نقطه شروع خوبی به نظر می رسد: Metaverse همگرایی 1) واقعیت فیزیکی تقویت شده مجازی و 2) فضای مجازی پایدار از نظر فیزیکی است. این تلفیقی از هر دو است، در حالی که به کاربران امکان می دهد آن را به عنوان یکی از آنها تجربه کنند.

هیچ موجود واحد و یکپارچه ای به نام متاورس وجود ندارد - بلکه روش های متعددی وجود دارد که به طور متقابل تقویت می شوند که در آنها مجازی سازی و ابزارها و اشیاء وب سه بعدی در همه جای محیط ما تعبیه شده و به ویژگی های ماندگار زندگی ما تبدیل می شوند. این فناوری‌ها مشروط به مزایای بالقوه، سرمایه‌گذاری و علاقه مشتری ظاهر می‌شوند و در معرض اشکالات و پیامدهای ناخواسته خواهند بود.

با گذشت زمان، بسیاری از فعالیت‌های اینترنتی که اکنون با وب دو بعدی مرتبط می‌شویم، به فضاهای سه‌بعدی Metaverse منتقل می‌شوند. این بدان معنا نیست که همه یا حتی بیشتر صفحات وب ما سه بعدی می شوند یا حتی معمولاً محتوای وب را در فضاهای سه بعدی می خوانیم. این بدان معناست که با توسعه ابزارهای جدید، ما قادر خواهیم بود دوبعدی و سه بعدی را به صورت هوشمند به هم متصل کنیم تا از مزایای منحصر به فرد هرکدام در زمینه مناسب به دست آوریم.

اگرچه "وب" از نظر فنی به مجموعه خاصی از پروتکل ها و برنامه های کاربردی آنلاین اشاره دارد، این اصطلاح به مختصر زندگی آنلاین تبدیل شده است. این امکان وجود دارد که «متاورس» همین دوگانگی را داشته باشد: اشاره به مجموعه خاصی از مجازی‌سازی و فناوری‌های وب سه بعدی و روش استانداردی که در آن به زندگی آنلاین فکر می‌کنیم. مانند وب، متاورس کل اینترنت نخواهد بود، اما مانند وب، از نظر بسیاری به عنوان مهمترین بخش شناخته می شود.

ظهور یک متاورس قوی، توسعه بسیاری از حوزه‌های تکنولوژیکی را که در حال حاضر غیرمرتبط به اینترنت به نظر می‌رسند، شکل خواهد داد. در تولید، محیط های سه بعدی فضاهای طراحی ایده آلی را برای نمونه سازی سریع و تولید سفارشی و غیرمتمرکز ارائه می دهند. در تدارکات و حمل و نقل، برچسب‌های آگاه از مکان و مدل‌سازی دنیای بلادرنگ، کارایی، بینش و بازارهای جدیدی را به ارمغان می‌آورند. در هوش مصنوعی، جهان های مجازی پلتفرم های کم خطر و شفافی را برای توسعه و آزمایش رفتارهای ماشین مستقل ارائه می دهند که بسیاری از آنها ممکن است در دنیای فیزیکی نیز استفاده شوند. اینها فقط نمونه‌ای از پیشرفت‌های آینده بر اساس فناوری‌های Metaverse مرحله اولیه هستند.

در مجموع، برای مشاهده بهترین تغییرات پیش رو، پیشنهاد می کنیم متاورس را نه به عنوان فضای مجازی بلکه به عنوان نقطه اتصال یا پیوند دنیای فیزیکی و مجازی خود در نظر بگیرید.

فعال کردن روندها

داستان پشتی Metaverse این است که ظهور آن توسط تعدادی از ظرفیت های فن آوری نمایی و روندهای رشد عملکرد امکان پذیر شده است. با هم، این ظرفیت‌ها و توانایی‌های دیجیتالی که به سرعت در حال گسترش هستند، «خاکی» را ایجاد می‌کنند که در آن اکوسیستم محاسباتی وب سه بعدی ما در حال ظهور است.

قانون مور تنها یکی از خانواده بزرگ منحنی های ظرفیت فناوری شتاب دهنده و رشد عملکرد است.

ثابت ها (بخش 3) ورودی های MVR را برای نمونه ای از وسعت و تأثیر آنها ببینید. با توجه به فیزیک خاص کیهان نانو (کارآمدی فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری‌های نانو و اتوماسیون فرآیند مبتنی بر این فناوری‌ها)، منطقی‌ترین انتظار این است که اکثریت بزرگ این روندهای فناوری در افق زمانی این نقشه راه به شتاب ادامه دهند.

بررسی MVR

سوال نظرسنجی MVR 22. در سال 2016، یک عضو معمولی جمعیت ایالات متحده در سنین 13 تا 30 سال چند ساعت در هفته (0-20+) از محیط های تعاملی، دسترسی به اینترنت و بصری سه بعدی (ویدئوی سه بعدی، مجازی سه بعدی یا سه بعدی) استفاده می کند. واقعیت ترکیبی) برای هر یک از فعالیت های زیر؟

در سال 2016 متاورس ممکن است در درجه اول یک فضای اجتماعی و ارتباطی باشد، اما کارشناسان پیشنهاد می کنند که کاربردهای بسیار دیگری نیز خواهد داشت.

یک بررسی بیست و دو سوالی از عدم قطعیت های کلیدی در آینده متاورس ایجاد و برای 50 کارشناس اجلاس ما (30 نفر پاسخ دادند) اجرا شد و همچنین به طور خلاصه برای ورودی عمومی در وب سایت MVR پست شد (115 تا 136 پاسخ دادند). برخی از بینش های ارزشمند پدیدار شد، و تعدادی از پاسخ ها در بحث زیر گنجانده شده است. لطفاً برای مجموعه پاسخ کامل به پیوست مراجعه کنید.

سناریوهای متاورس

پیچیدگی متاور حاکی از عدم اطمینان زیاد در مورد چگونگی و چه زمانی نیروها و ویژگی های آن در جامعه آشکار می شود. در چنین شرایطی ، متخصصان دوراندیشی غالباً از یک رویکرد سناریو استفاده می کنند و مجموعه ای از داستانهای جزئی و جزئی از شرایط آینده را ایجاد می کنند. سناریوها روشی برای یافتن آینده های احتمالی نیستند. درعوض ، آنها ابزاری برای کاوش در آینده های احتمالی هستند و به دنبال پیامدهای کمتر آشکار هستند. با این وجود ، ما در صفحات زیر چند پیش بینی را انجام می دهیم.

برای کسانی که به دنبال نظرات اضافی در مورد آینده های احتمالی متاور هستند ، ما شما را به چرخه ها (ثانیه 7) ، روندها (ثانیه 8) و پیش بینی های بسیاری (ثانیه 9) که در ورودی های MVR ثبت شده است ، ارجاع می دهیم. تجزیه و تحلیل پیش بینی ، یکی دیگر از روشهای دوراندیشی ، بارها نشان داده است که حتی بهترین پیش بینی های فناوری دوربرد معمولاً فقط 50 ٪ موفقیت دارند (Megamistakes ، Schnaars ، 1989). با فرض اینکه ما آن استاندارد را رعایت کرده ایم ، که نیمی از پیش بینی های MVR ما صحیح است که ما و آینده را برای تعیین شما رها می کنیم.

برای ساخت سناریوی ما ، دو Continua کلیدی را انتخاب کردیم که احتمالاً در راه های آشکار شدن متاور تأثیر می گذارند: طیف فناوری ها و برنامه های کاربردی از تقویت تا شبیه سازی. و طیف اعم از صمیمی (هویت متمرکز) تا خارجی (متمرکز بر جهان).

• تقویت به فناوری هایی اشاره دارد که قابلیت های جدید را به سیستم های واقعی موجود اضافه می کنند. در متن متاور ، این به معنای فناوری هایی است که سیستم های کنترل جدید و اطلاعات را بر روی درک ما از محیط فیزیکی لایه می کنند.

• شبیه سازی به فناوری هایی اشاره دارد که واقعیت (یا واقعیت های موازی) را مدل می کنند و محیط های کاملاً جدیدی را ارائه می دهند. در متن متاور ، این به معنای فناوری هایی است که جهان های شبیه سازی شده را به عنوان مکان تعامل ارائه می دهند.

• فن آوری های صمیمی به سمت داخل ، بر هویت و اقدامات فرد یا شیء متمرکز شده اند. در متن متاور ، این به معنای فناوری هایی است که کاربر (یا شیء نیمه هوشمند) دارای نمایندگی در محیط است ، چه با استفاده از یک پروفایل آواتار/دیجیتال یا از طریق ظاهر مستقیم به عنوان یک بازیگر در سیستم.

• فن آوری های خارجی از نظر ظاهری به سمت جهان متمرکز شده اند. در متن متاور ، این به معنای فناوری هایی است که اطلاعاتی در مورد و کنترل جهان در سراسر کاربر ارائه می دهند.

این Continua "عدم قطعیت های مهم" است - بسیار مهم است زیرا آنها جنبه های اساسی متاور آینده و عدم قطعیت ها هستند زیرا چگونه آنها ظهور می کنند ، پیشرفت نسبی و مطلق آنها در زمینه های مختلف ، هنوز دیده نمی شود.

ترکیب دو عدم قطعیت بحرانی چهار مؤلفه اصلی آینده متاور را به شما می دهد:

این چهار سناریو بر عملکردهای مختلف ، انواع یا مجموعه فن آوری های متاور تأکید دارد. هر چهار نفر در حال حاضر به خوبی در حال ظهور هستند ، اما شرایطی که هر یک از آنها کاملاً توسعه می یابد ، به ویژه در زمینه های خاص ، بسیار واضح است.

البته انواع و کارکردهای دیگر فناوری وجود دارد که احتمالاً بر توسعه متاور تأثیر می گذارد که به صراحت در سناریوهای ما پوشش داده نمی شود.

چندین مورد از این مباحث با حداقل ذکر شده یا مورد غفلت احتمالاً تأثیرات عمده ای نزدیک به مدت ، مانند تلویزیون اینترنتی (ITV) و کنفرانس ویدئو است. برخی دیگر ، مانند رابط مکالمه (CI) به وب ممکن است فقط در افق گمانه زنی های طولانی مدت نقشه راه (2016 تا 2025) به محرک های اصلی تبدیل شوند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد چنین فاکتورهای مهم ، و چندین مینی سناریو مربوط به آنها ، به سناریوهای مثبت (ثانیه 10) ، سناریوهای منفی (ثانیه 11) و سناریوهای کارت وحشی (ثانیه 12) در ورودی های MVR مراجعه کنید.

با شناخت پیچیدگی فضای متاور ، ما چهار سناریو اصلی زیر را یک نقطه شروع عالی برای درک آینده دیجیتال مجازی و سه بعدی خود می دانیم.

استناد: Smart ، J. M. ، Cascio ، J. and Paffendorf ، J. ، بررسی اجمالی نقشه راه متاور ، 2007. 2007. مجوزهای خلاق و غیرقانونی-اشتراک-سهم یکسان 3. 0.

  • نویسنده : زین العابدین قیط
  • منبع : russianproscenium.online
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.